Powrót do ojczyzny.

Polski Fiat 125p wysyłany był na eksport już od 1968 roku, czyli rok po rozpoczęciu produkcji. Początkowo sprzedawany był w bratnich krajach socjalistycznych, a dokładniej w Czechosłowacji, na Węgrzech oraz w NRD. W późniejszym czasie do miejsc, gdzie można było zakupić polski wyrób dołączyły kraje Europy Zachodniej, min Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Francja. Z bardziej egzotycznych i odległych miejsc eksportu FSO 125p wymienić można Fidżi, Australię, Komory, Hong-Kong, Japonię czy Singapur. W szczytowym okresie rocznie sprzedawano za granicę ponad 50000 samochodów, a w najlepszym roku, czyli w 1976, wyekportowano 83 413 pojazdów. Łącznie na eksport wyprodukowano 874 966 samochodów, z których faktycznie sprzedano za granicą 586 376 sztuk.

Nasz nowy nabytek należał do tych wyprodukowanych na eksport, ale sprzedanych na rynku innym niż pierwotnie zakładano. Według danych, które posiadamy samochód wyprodukowany został w 1972 roku jako pojazd na rynek belgijski, gdzie jednak nigdy nie trafił. Nie znaczy to jednak, że został w Polsce. Sprzedany bowiem został u naszych południowych sąsiadów - w Czechosłowacji. Stamtąd poprzez Węgry wrócił do ojczystej ziemi, a dokładniej do naszej firmy. Tutaj dobrze się nim zaopiekujemy i już niebawem przywrócimy mu dawny blask!

Więcej zdjęć w galerii na portalu facebook - KLIK