Rzadki okaz Lancii

Rok 1997 był dla Lancii w pewien sposób szczególny. Po trzynastu latach przerwy, czyli od zakończenia produkcji modeli Gamma i Beta w ofercie marki znów pojawił się samochód coupe. Pewnie niewiele osób przypuszczało, że będzie to jednocześnie ostatni samochód tego typu wyprodukowany przez Lancię.

Kappa coupe, bo o niej właśnie mowa, została zaprezentowana w trzy lata po premierze wersji sedan i rok po wersji kombii. Produkcja wersji trzydrzwiowej i wspomnianego kombii odbywała się we współpracy z firmą Pininfarina, w której zakładzie następowało też ostateczne składanie nadwozi. Samochód od początku oferował wysoki komfort i bogate wyposażenie co szło w parze z wysoką ceną. Skutkowało to niewielką popularnością modelu. Sprzedano niecałe 120 tyś egzemplarzy wszystkich wersji, z czego jedynie niewiele ponad 3200 sztuk wersji coupe.

Takiego właśnie rodzynka gościmy w naszym warsztacie. Jego unikatowość potęguje fakt, że jest to wersja 2.0t 16V, która w połączeniu z nadwoziem dwudrzwiowym produkowana była jedynie przez kilka miesięcy. My jednak nie boimy się wyzwań i odświeżamy zarówno silnik jak i elementy zawieszenie tej wyjątkowej Lancii. Chociaż niektórych części już nie ma na rynku, nie tylko w Polsce, ale nawet we włoskich magazynach grupy Fiat, nie rezygnujemy. Łączymy umiejętności naprawy nowoczesnych aut wraz z doświadczeniem nabytym przy odbudowach zabytków aby z satysfkacją móc zapisać sobie kolejny sukces w naprawie nietypowych samochodów.